Kochani :)

Na samym początku chciałabym zaznaczyć, że nie znam się na malowaniu, nie jestem artystką i ogólnie uważam, że moje zdolności plastyczne są ograniczone, ale ostatnio odkryłam, że to wcale mnie nie ogranicza i mając dobry wzór jesteśmy w stanie zrobić coś naprawdę fajnego.



Moja historia..

Zawsze uważałam, że nie umiem malować bo

1) mam niesamowicie zdolnego brata, który bierze ołówek do ręki i wyczarowuje niesamowite obrazki bez zbytniego wysiłku więc w porównaniu z nim jestem rysowniczym neodertalczykiem
2) nigdy nie miałam pomysłu na to co chciałabym i mogłabym narysować
3) nigdy nie miałam czasu ani cierpliwości na rysowanie
4) ...

Pewnego dnia kupiłam mojego BF zestaw do malowania z książką do nauki rysunku. Trochę poćwiczyliśmy z lepszym lub gorszym wynikiem...

Co do narzędzi to pędzle i farby kupiłam w sklepie Tiger za jakieś 20-30 zł - nie był to jakiś kosmiczny wydatek.

Ostatnio opętała mnie jakaś obsesja na punkcie flamingów, więc zaczęłam szukać w internecie jakiegoś ładnego rysunku.

Szukałam na Pinterest, Google, Zszywce... w końcu przez przypadek znalazłam mojego idealnego flaminga na YouTubie!

Filmik idealny - krok po kroku tłumaczyli jak naszkicować a potem malować mojego wymarzonego ptaka: How to draw a flamingo

Tak więc przygotowałam swoje narzędzia, usiadłam wygodnie i zaczęłam powtarzać wszystkie czynności z filmiku na tyle ile potrafiłam.



Jedno jest pewne! Potrzebowałem takiej koncentracji, że zapomniałem o całym świecie wokół mnie! Rysowanie czy malowanie to najlepsze wiczenie na oczyszczanie głowy od kłopotów, zmartwień itd.

Wczeniej czytałam wiele książek, takich jak E. Tolle o życiu w teraniejszoci, jak oczyszczac swój umysł itp, ale do teraz mam łatwiejszy i zabawniejy sposób na to> malowanie.

To było jakby 2 godzinna medytacja. Myślałam o niczym innym niż dokładne odwzorowanie tego co widzialam! Aswome!


Wiec moja wskazówka - jeśli jestes zmęczony, smutny, znudzony - bierz kredki, znajdź jakiś filmik na YT który akurat tobie się najbardziej podoba i zaczynaj.

To nie musi być idealny rysunek i nie musi od razu wyjść idealnie za pierwszym razem.

Nie ważne czy spodoba się całemu światu - ważne że tobie da odrobinę szczęścia i odprężenia.

Comments